(O1) Pisk przy skrętach słyszalny przy małych prędkościach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Szczep
    Classic
    • 2008
    • 24

    (O1) Pisk przy skrętach słyszalny przy małych prędkościach





    Coś na dobry początek dla szefostwa
  • Lukas81
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 232

    #2
    (O1) Pisk przy skrętach słyszalny przy małych prędkościach

    Witam,

    Szukałem odpowiednika mojej przypadłości na forum, ale niestety nie znalazłem.

    A problem wygląda następująco;
    O jakiegoś miesiąca piszczy mi prawe tylne koło. Ma to miejsce przy skrętach w prawo. Z pewnością nie jest to wina koła, gdyż tydz temu zmieniłem felgi i jest to samo.

    Obstawiam, że jest to coś w łożysku. Zastanawiam się natomiast, czy to jakaś groźna sprawa i od razu jechać na ASO, czy też mogę zaczekać do przeglądu i 2 tys. zrobić na "tym pisku".
    Aczkolwiek przyznam, że wkurza mnie to niesamowicie, zwłaszcza jak rano wjeżdżam do garażu w robocie i przy wszyscy się na mnie gapią...

    Z góry dzięki za fachowe porady.
    Były:
    Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
    Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
    Jest:
    Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Jeśli do przeglądu jeszcze 2 tys.to musisz coś z tym zrobić i nie czekać.Jeśli piszczy,to wygląda na jakieś luzy w łożysku,lub hamulce.Może wystarczy zdjęcie zacisku i przeczyszczenie prowadników klocków,albo skorygowanie luzu łożyska piasty.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • RomanS
        Elegance
        • 2004
        • 804

        #4
        Zamieszczone przez JanuszSz
        Jeśli do przeglądu jeszcze 2 tys.to musisz coś z tym zrobić i nie czekać.Jeśli piszczy,to wygląda na jakieś luzy w łożysku,lub hamulce.Może wystarczy zdjęcie zacisku i przeczyszczenie prowadników klocków,albo skorygowanie luzu łożyska piasty.
        A w jaki to sposób chciałbys korygować luz łożyska piasty :?: :?: :?:
        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          ...proponowalbym pojechac na geometrie podwozia.
          Moze zmieniles na zimowki i one tak szybko piszcza? ale wtedy musialo by to byc w obie strony jednakowo, a moze zeczywiscie lozysko do wymiany.
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • mroko
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 659
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            To może być coś z hamulcami. Lepiej pojedź do serwisu.
            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

            Komentarz

            • JanuszSz
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2835
              • Superb II combi (3T5)

              #7
              Zamieszczone przez RomanS
              Zamieszczone przez JanuszSz
              Jeśli do przeglądu jeszcze 2 tys.to musisz coś z tym zrobić i nie czekać.Jeśli piszczy,to wygląda na jakieś luzy w łożysku,lub hamulce.Może wystarczy zdjęcie zacisku i przeczyszczenie prowadników klocków,albo skorygowanie luzu łożyska piasty.
              A w jaki to sposób chciałbys korygować luz łożyska piasty :?: :?: :?:
              Być może ktoś wymieniał kiedyś piastę i dokręcając nie użył klucza dynamometrycznego i zbyt słabo dokręcił nakrętkę samohamowną.Korekta może polegać na zmianie nakrętki idokręcenie jej odpowiednią siłą
              Nie musisz mnie łapać za słówka.Niewiele można powiedzieć na temat naprawy na odległośc.Jeśli masz jakieś przypuszczenia co do przyczyny dziwnego pisku,to napisz a nie szukaj dziury w całym.
              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

              Komentarz

              • RomanS
                Elegance
                • 2004
                • 804

                #8
                Zamieszczone przez JanuszSz
                RomanS napisał/a:
                JanuszSz napisał/a:
                Jeśli do przeglądu jeszcze 2 tys.to musisz coś z tym zrobić i nie czekać.Jeśli piszczy,to wygląda na jakieś luzy w łożysku,lub hamulce.Może wystarczy zdjęcie zacisku i przeczyszczenie prowadników klocków,albo skorygowanie luzu łożyska piasty.


                A w jaki to sposób chciałbys korygować luz łożyska piasty


                Być może ktoś wymieniał kiedyś piastę i dokręcając nie użył klucza dynamometrycznego i zbyt słabo dokręcił nakrętkę samohamowną.Korekta może polegać na zmianie nakrętki idokręcenie jej odpowiednią siłą
                Jeśli miałeś od początku taka spiskową teorię to po co wyjeżdżałeś z tą regulacją luzu łożyska ? A może dorobiłeś ją teraz ?

                Zamieszczone przez JanuszSz
                Nie musisz mnie łapać za słówka.
                Strasznie dowcipne, naprawdę. Nie chcę Cię łapać za słówka ani za nic innego tym bardziej :!: :szeroki_usmiech

                Powinieneś jednak zważać na to co piszesz a nie chlapać ozorem i poźniej narzekać na łapanie za cokolwiek...

                Zamieszczone przez JanuszSz
                Niewiele można powiedzieć na temat naprawy na odległośc
                A nawet jeszcz mniej :wink: Także o teorii z kluczem dynamometrycznym, którą objawiłeś powyżej.
                Zamieszczone przez JanuszSz
                Jeśli masz jakieś przypuszczenia co do przyczyny dziwnego pisku,to napisz a nie szukaj dziury w całym.
                Dopóki nie widzę "pacjenta" to co mam poradzić ? Obejrzę to powiem.

                Nie będę pisał np ; być może kosmici noca..... :szeroki_usmiech

                Mnie osobiście z reguły piszczą opony ale w tym przypadku była wymiana opon i dalej to samo...
                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                Komentarz

                • heron
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 41

                  #9
                  Lukas81, a moglbys to piszczenie dokladniej opisac?

                  Ja mam w nowej skodzinie kupionej miesiac temu cos podobnego (byc moze). Przy bardzo wolnym przemieszczaniu sie ze skreconymi kolami (np na parkingu) slysze jakies tarcie jakby cos twardego o metal pocieralo. Nie wiem co jest, ale na razie nasluchuje kiedy to sie powtarza (bo nie zawsze). Na pomoc ASO nie licze niestety...
                  Pozdro,
                  Heron

                  Komentarz

                  • Doba
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 357
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    A przypadkiem ni zagieliście metalowej osłony tarczy hamulcowej, sprobuj ją odgiąć trochę od tarczy.
                    MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                    Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                    # # # # # # # # # # #

                    Moja O2
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                    Komentarz

                    • Lukas81
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 232

                      #11
                      Zamieszczone przez heron
                      Lukas81, a moglbys to piszczenie dokladniej opisac?

                      Ja mam w nowej skodzinie kupionej miesiac temu cos podobnego (byc moze). Przy bardzo wolnym przemieszczaniu sie ze skreconymi kolami (np na parkingu) slysze jakies tarcie jakby cos twardego o metal pocieralo. Nie wiem co jest, ale na razie nasluchuje kiedy to sie powtarza (bo nie zawsze). Na pomoc ASO nie licze niestety...
                      U mnie zdecydowanie jest to pisk-dźwięk metaliczny... Felgi akurat zmieniłem z 15 na 16, ale przy obu typach jest tak samo. No może poza tym, że zaczęło się od pisku przy małych prędkościach, przy skręcie w prawo a teraz czasami jak jadę prosto 40 km/h to zdarza się ten sam efekt.

                      Zmotywowaliście mnie do wycieczki do serwisu, bo zacząłem się poważnie bać o moją furkę...
                      Były:
                      Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
                      Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
                      Jest:
                      Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

                      Komentarz

                      • heron
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 41

                        #12
                        Zamieszczone przez Lukas81
                        Zmotywowaliście mnie do wycieczki do serwisu, bo zacząłem się poważnie bać o moją furkę...
                        Lukas81, to daj znac jak poszlo. U mnie piszczenie nie zdaza sie czesto, wiec na razie obserwuje i nasluchuje, ale chetnie sie dowiem co "spece" z ASO wynajda u Ciebie.
                        Pozdro,
                        Heron

                        Komentarz

                        • Lukas81
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 232

                          #13
                          Dzisiaj byłem w warszawskim Polmocie, sprawdzili mi wszystkie koła i okazało się, że piszczą mi bo mam koniec klocków. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz, o którą już z braku czasu zapomniałem zapytać. Jakie są hamulce w ASV? Przód tarcze, tył bębny? Bo jak teraz się zastanawiam, co ma piernik do wiatraka - piszczy mi z tyłu, a zużyte klocki mam z przodu. Nielekkie jest życie auto-laika...
                          Aczkolwiek podsumowanie było takie, że generalnie mam na wykończeniu hamulce przód i tył, więc może zużyte bębny też piszczą.
                          Sam już nie wiem, ,mam nakręcone koło 58 tys, powiedzieli mi w serwisie, że przy spokojnej jeździe powinienem do przeglądu przy 61 tys dojechać.

                          Cóż, tyle ode mnie...
                          Były:
                          Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
                          Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
                          Jest:
                          Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

                          Komentarz

                          • Adrian
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 662
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            A w którym Polmocie?? Bo jak na Felińskiego to proponował bym sprawdzić jeszcze raz czy masz jeszcze jakieś klocki. Mi jak sprawdzali to powiedzieli że jest średnio ale do następnego przeglądu 10tyś będzie dobrze. No to skoro tak powiedzieli to ok, jakie było moje zdziwienie gdy po 3 dniach wymieniałem opony na zimowe i okazało się że klocków to już nie ma. Ale oni je widzieli.
                            PerfectService by DGW
                            Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                            Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                            Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                            Komentarz

                            • dariuspolo
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1168

                              #15
                              Zamieszczone przez Lukas81
                              Jakie są hamulce w ASV? Przód tarcze, tył bębny?
                              ...przod tarcze 280mm, tyl tarcze 232mm
                              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                              Zuzycie paliwa

                              Komentarz

                              • Lukas81
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 232

                                #16
                                Zamieszczone przez Adrian
                                A w którym Polmocie??
                                Byłem na Sokratesa, generalnie to zawsze tam jeżdżę z pierdołami, bo mam blisko z roboty. Ale suma sumarum w moim odczuciu są rzetelni i solidni.

                                Ale i tak podjąłem decyzję, że mimo zmasakrowanego ostatnio portfela zrobie te hamulce przed 1 listopada - na szczęście są jeszcze karty kredytowe

                                Zamieszczone przez dariuspolo
                                ...przud tarcze 280mm, tyl tarcze 232mm
                                Dzięki za naprowadzenie.
                                Były:
                                Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
                                Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
                                Jest:
                                Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

                                Komentarz

                                • misiek^wro
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8321

                                  #17
                                  Zamieszczone przez RomanS
                                  Nie będę pisał np ; być może kosmici noca..... :szeroki_usmiech

                                  :rofl MSPANC
                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                  Komentarz

                                  • heron
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 41

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Lukas81
                                    Dzisiaj byłem w warszawskim Polmocie, sprawdzili mi wszystkie koła i okazało się, że piszczą mi bo mam koniec klocków. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz, o którą już z braku czasu zapomniałem zapytać. Jakie są hamulce w ASV? Przód tarcze, tył bębny? Bo jak teraz się zastanawiam, co ma piernik do wiatraka - piszczy mi z tyłu, a zużyte klocki mam z przodu. Nielekkie jest życie auto-laika...
                                    Aczkolwiek podsumowanie było takie, że generalnie mam na wykończeniu hamulce przód i tył, więc może zużyte bębny też piszczą.
                                    Sam już nie wiem, ,mam nakręcone koło 58 tys, powiedzieli mi w serwisie, że przy spokojnej jeździe powinienem do przeglądu przy 61 tys dojechać.

                                    Cóż, tyle ode mnie...
                                    Coz, to raczej nie to co u mnie. Skodzina nowa jest wiec sie nie mogly zuzyc. No chyba, ze Skoda pozalowala klockow :szeroki_usmiech
                                    Pozdro,
                                    Heron

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_S
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 172

                                      #19
                                      Może odgrzeje kotleta :d

                                      Jutro oddaje autko do mechanika, aby ponaprawiał rózne rzeczy, między innymi piszczące prawe tylne koło przy skręcaniu, przy rozgrzanych hamulcach. Tzn po postoju efekt ten nie występuje, dopiero jak przejadę kilka km. Przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca dźwięk ustaje. Czasami zdarzało się iż piszczało na prostej drodze przy niskich prędkościach. Innym razem zaś po przejechaniu dłuższego odcinka drogi (kilkuset km) piszczenie zanikało całkowicie. Obecnie jeżdżę na krótkich odcinkach, więc pisk wrócił na rozgrzanych hamulcach.

                                      PS. Po odkręceniu koła i przy kręceniu tarczą po obwodzie raz idzie swobodnie, później tak jakby klocek miał mniej miejsca i tarcza kręci się mniej swobodnie (na 360') - Może pamiętacie jak przy rowerze sprawdzało się ustawienie hamulców - podnosiło koło do góry i kręciło. Jeśli w pewnym momencie przycierało, to koło "zwichrowane" i ustawiało się szprychami - coś podobnego można zauważyć przy kręceniu tarczą. Może jest krzywa - tylko wtedy byłoby czuć bicie przy hamowaniu, a tu autko hamuje idealnie?

                                      Może jakieś luzy gdzieś w kole i jak działa siła odśrodkowa przy skręcaniu to słychać pisk. Tylko że dzieje się to czasami i na prostej drodze, a po lekkim naciśnięciu hamulca ustępuje - więc nasuwa się myśl, że musi to być coś związanego z klockami i tarczą hmm... Ostatnio przy wymianie czujnika ABS w tym kole mechanik stwiedził, że niedługo będzie do wymiany tarcza. Więc jutro wskoczą nowe tarcze i klocki, powiem także mechanikowi aby "przeczyscił" zacisk. Zobaczymy czy pisk ustanie - zdam relację

                                      Komentarz

                                      • wojtass
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 473

                                        #20
                                        stawiam mimo wszystko na łożysko mam tak samo jak Ty Ja oddaje we wtorek na wymiane łożyska ( zdiagnozowane ) Tak na szybkiego tylne łożysko jest wraz z piastą?

                                        Komentarz

                                        • Sebastian_S
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 172

                                          #21
                                          Zamieszczone przez wojtass
                                          stawiam mimo wszystko na łożysko mam tak samo jak Ty Ja oddaje we wtorek na wymiane łożyska ( zdiagnozowane ) Tak na szybkiego tylne łożysko jest wraz z piastą?

                                          Wychodzi na to, że wraz z piastą. Najwyżej jak u mnie nie będą to hamulce, to pójdę twoim tropem. Chyba że gościu jutro zdjagnozuje, tak jak u ciebie i zrobi od razu. Jak do tego doszliście?

                                          Edite 2010.11.26:
                                          Dziś wymieniłem tarcze i klocki, póki co cisza, ale przejechałem tylko kilka km, zobaczę jak się będzie sprawowało koło po większym dystansie i dam znać

                                          Komentarz

                                          Pracuję...